Texporter v.3.4.6.6

10.06.2005 Autor: 54% (406 hlasů)

Jedná se o plugin velice podobný standartnímu maxovému nástroji Unwrap UVW, s tím rozdílem, že je práce s ním jednoduchá a přehledná. Jedná se o nástroj na snímání mapových koordinát předmětů na obyčejnou bitmapu.

Rád bych vás seznámil s nástrojem jménem Texporter v.3.4.6.6

Jedná se o plugin velice podobný standartnímu maxovému nástroji Unwrap UVW, s tím rozdílem, že je práce s ním jednoduchá a přehledná. Ve stručnosti, je to nástroj na snímání mapových koordinát předmětů na obyčejnou bitmapu. Texporter zařídí, že v podobě obrázku uvidíte kompletní topologii předmětu a pak už není problém namalovat vlastní texturu ve Photoshopu nebo jiném kreslícím programu, samozřejmě lze použí výsledný obrázek na vytvoření opacity, bump nebo masky. Konečná textura pak dokonale přilehne na požadovaný objekt.
Můžete také použít např. svoji fotku a dokonale ji namapovat na požadovaný předmět vymodelovaný v Maxu.


zdrojový objekt

Po instalaci najdete Texporter v panelu Utilities-More-Texporter

Na začátku je nejdůležitější aplikovat vhodný druh mapování na objekt.

1. je nutné zvolit vhodné rozlišení, nejlépe stejné jako je velikost snímaného objektu, aby se nakreslená textura nevhodně neroztáhla a nezdeformovala.

2.pokud nemá kanál mapovací informace objeví se hláška.

3.pokud není zaškrtnuto, zobrazí se pouze síť.



4.pokud není zaškrtnuto, zobrazí se topologie bez hran.



5.pokud zaškrtnete zobrazí se všechny hrany.

6. používá se hlavně u spherical a cylindrical typu mapování, pokud snímáte např. hlavu, může se stát, že některé polygony mají špatné koordináty nebo větší hodnoty a vypadnou mimo snímaný obrázek a zobrazí se jako černá místa, po té je nutné zapnout wrap around, standartně je vypnuto.

7.pokud je zaškrtnuto, výsledný obrázek nezobrazí plochy jejichž normály jsou mimo mapovací ikonu.

8.zobrazí pouze označené plochy objektu.



9.zobrazí pouze určené ID objektu.

10.při aplikaci UVW Map se může stát, že některé plochy sdílejí ty samé koordináty jako některá jiná plocha na objektu, to znamená, že se stejná část textury zobrazí na dvou plochách, pokud zaškrtnete - zobrazí se vadné plochy červeně.



11.stejné jako maxovské viewport nastavení- smooth/facets, když je zaškrtnuto zobrazí se hladké přechody barev a naopak.

12.zobrazí se v barvě jakou nastavíte.



13.barevné informace budou zobrazeny v jejich lokálních koordinátách.



14.RGB kanál bude zobrazovat normálový vektorový směr vertexu (jak ze Star Treku co?). Pokud tento obrázek aplikujete na objekt, umožňuje lepší orientaci na objektu při kreslení detailů nebo při mixování textur.



15.zobrazí černou pro minimální W hodnoty a bílou pro maximální W hodnoty.



16.zobrazí červenou pro označené plochy a bílou pro ostatní.



17.Material ID skupiny budou zobrazeny v rozdílných barvách.

18.plochy s velkým povrchem budou zobrazeny červeně, zatímco plochy s malým povrchem budou zobrazeny žlutě.



19. objekt musí mít přiřazeny barvy vertexů, pak se zobrazí v těchto barvách, pokud nejsou přiřazené barvy objeví se error hláška.





U složitějších objektů je vhodné rozložit si objekt na více částí, více ID skupin, jinak vám vznikne obrázek plný nesmyslných čar a překrývajících polygonů, a pak textury smíchat v Material Editoru.
Neplatí to pro snímání topologie obličejů atd., pro spherical a cylindrical mapování, v tomhle případě byste měli dostat kompletní obraz topologie objektu bez větších problémů nebo errorů.
Pokud vám mohu doporučit, je lepší mixovat textury v editoru pomocí masek, než je kreslit celé ve Photoshopu, dosáhnete tak lepších výsledků a není problém výslednou texturu ve scéně pozměnit.

Doufám, že vám to pomůže při tvorbě parádních textur a scén.

Hodně štěstí.

Download:
Texporter3_4.zip (max 5)
texporter_install_v3.4.6.6.exe (max 6-7)

Slayer
slayerer[at]seznam.cz
ICQ: 311-580-115
Stanislav Klabík
54% (406x)


Kdo jak hlasoval?

Komentáře

Text
Editor
Help
Musíte být zalogováni.
<< < 0/2 > >>
13 příspěvků
24.06.2005 20:10
ikonka
Uživatel
 
Foxík: odkaz je hned pod "Hodně štěstí", na max5,6,7
16.06.2005 10:38
Uživatel
 
Vítěz 3DStudio Challenge!
no konecne se mozna dozvim, jak s tim zesr...m unwarpem delat :) protoze mam pocit, ze bez toho slozitejsi veci nenamapuju...
15.06.2005 21:44
ikonka
Uživatel
 
Proc uz tu neni url ? ::D
15.06.2005 19:58
ikonka
Uživatel
 
A.l.i.3.n: já sem snad budu muset postnout tutoriál z 3dpalace, kde to sami uvidíte.
15.06.2005 13:54
ikonka
Uživatel
 
praveze unwrapem exportovat nejdou :/ ... jdou jen ulozit a pak zase v unwrapu loadnout, ale do bitmapi to bez nakyho jinyho softu nebo pluginu jako texporter nedostanes :) ... nicmene moc uzitecnej clanek !! jen tak dal :;)
14.06.2005 21:15
ikonka
Uživatel
 
Alcado: No, když tomu věříš co bych ti to vyvracel. Ty prostě jenom nevíš jak to myslim, lépe už to napsat nejde-unwrapem můžeš ty souřadnice exportovat taky-a to jeta svinská podobnost o který mluvim, o nějakym mapování tady nepadlo ani slovo.::)