3d studio challenge 8

08.11.2009 Autor: 100% (4 hlasů)

Očekávaná challenge přichází a hlavní cenou bude vítězný model ve skutečnosti, který sponzoruje firma HACKER® model production!

3d studio challenge: 3d model


Tentokrát máme velmi obecné zadání. Nebudeme vás limitovat žádnými striktními tématy, kterých se držet, prostě vyberte z vaší fantazie to nejzajímavější, vytvořte 3d model a pokud budete nejlepší, dostanete 10 cm vysoký model ve skutečnosti!!
Omezeni budete pouze výrobní technologií - mějte na paměti velikost postavy a rozlišení laserového paprsku, který bude model vyřezávat . Plast je pevný, takže se tenkých částí bát nemusíte. V průběhu soutěže sledujte web 3dstudio, kde se bude objevovat seriál o technologii rapid prototyping, ve kterém se určitě dozvíte, jaké možnosti tato technologie pro váš model skrývá.


Sponzorem

je web 3dstudio a firma HACKER® model production
První cenou je vítězný model v maximálních rozměrech 10 x 10 x 10 cm.

Kategorie

Vytvořte 3d model libovolného humanoida, humanoidního robota, zvířete, hmyzu. Model musí být umístěn na (libovolném) podstavci a vytvořen z jednoho kusu. Celková velikost modelu bude upravena do maximálního rozměru 10x10x10 cm. V případě nejasností se můžete zeptat poroty nebo organizátorů.


Pokyny a pravidla

  • Vašim úkolem bude vytvořit 3d model (viz kategorie). Bez textur a bez mapování, roli tentokrát hrají pouze polygony. Pokud chcete, model samozřejmě můžete doplnit i texturami, ale soutěžní render musí být "clay" v minimálním rozlišení 1024 x 768. Veškeré další rendery budou brány pouze jako doplňující. Pokud soutěžící nedodá clay render, nebude jeho dílo zařazeno do soutěže.
  • Soutěž začíná 9.11.2009 a termín dodání výsledného modelu bude 31.1.2010. Do konce února proběhne hlasování porotou, diváky a zástupci firmy HACKER, kteří dohromady vyberou nejlepší model.
  • Soutěžící nesmí použít své starší dílo, nebo jeho část, nebo model volně dostupný na internetu. V takovém případě bude diskvalifikován.
  • Každý soutěžící smí vytvořit pouze jedno dílo.
  • Můžete využít libovolné skripty, pluginy i inspiraci vytvořené třetími stranami. Podmínkou je, že se o nich zmíníte.
  • 3dstudio se zavazuje, že nevyužije model jinak než za účelem poskytnutí výhry (tzn. předá firmě HACKER k vytištění).
  • Soutěžící dávají přihlášením do soutěže souhlas k využití renderů modelu pro potřeby 3dstudio.cz
  • Organizátoři pravidel si vyhrazují právo vyřadit kohokoliv při porušení podmínek soutěže.
  • Organizátoři si vyhrazují právo změnit, případně i zrušit výhru.

Porota

Bude vyhlášena v průběhu soutěže. Porotci se nesmí účastnit soutěže.

Doručení

Model posílejte na adresu info@3dstudio.cz ve formátu OBJ, zabalený v archivu zip, nebo rar. V případě problému (velikost souboru) kontaktujte mailem (info@3dstudio.cz) nebo přes web 3dstudio.cz organizátory soutěže na individuálním postupu.

Výsledný render (případně více renderů) umístěte do svého vlákna o soutěži. Zřetelně označte hlavní render.

100% (4x)


Kdo jak hlasoval?

Komentáře

Text
Editor
Help
Musíte být zalogováni.
<< < 0/5 > >>
31 příspěvků
16.11.2009 13:51
Predator
Editor
 
takze jsem se optal na podrobnosti ohledne vyroby. Model MUSI byt z jednoho uzavreneho meshe (za urcitych podminek se muze skladat i z vicero objektu ktere se prolinaji ale je to velmi omezene a problematicke). Co se tyce formatu pro rapidprototyping tak primarne zpracovavaj format *.stl, ale zvladnou i *.obj, maj i inport na *.3ds ale tenhle format nikdy nezkouseli (otestujem to na nejakem modelu). Stejne tak s omezenim poctu polygonu se jeste nesetkali (na odkazu nize se pise neco o 2 mil. poly ale to snadno taky vyzkousime jestli to jejich soft zpracuje). Samotny soft co to ve vysledku zpracovava to vsechno formatuje na triangly, pokud jsou nejaky tak maly ze je vyrobni technika laseru nedokaze zpracovat tak tu oblast zinterpoluje na takovou velikost trianglu ktere uz zvladne zpracovat.

zajimave thready ze ZBrushCentral:
http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?p=436266
http://www.zbrushcentral.com/showthread.php?t=27226
http://www.youtube.com/watch?v=b-7j_5ST1aA
16.11.2009 11:50
Uživatel
 
Vítěz 3DStudio Challenge!
Vildo: zkus, uvidis, co ti hardware dovoli ;) par milionu nebude problem
15.11.2009 23:34
ikonka
Uživatel
 
tiez by som mal zaujem sa zapojit do sutaze, a na organiku pouzivam jedine ZBrush, cize ako som pochopil model ma byt z jedneho meshu bez pouzitia bump/displace map, hej ? to je vsetko ? ine pravidla nenisu ? viem ze bolo povedane "s rozumnym poctom polygonov" ale aky je to pocet? pretoze pre niekoho kdo napr. zbrush nepouziva a pracuje len s maxom moze byt akykolvek detailny model zo zbrushu totalne nad ramec rozumneho mnozstva polygonov ;) tak by ma to zaujimalo
15.11.2009 17:26
Predator
Editor
 
stalkeroman: na bump, normal ani displace mapy tiskarna nereaguje, musis ze sculptovaciho softu vyexpotovat cistou geometrii

Alias: prubezne informovat o svem projektu je nutne i s nejakou tou obrazovou dokumentaci, neni to zduvodu ze by jsme se obavali nejakeho neferoveho jednani, ale jde o urcitou soutezni rivalitu, studijni poznatky ktere muzou ostatni uzivatele okoukat apod.
domnivam se ze se vsichni snazime byt originalni a nedelat to sami co ostatni. (btw muze nastat situace ze nekdo bude mit stejny napad jako ty a zverejnoho hned na zacatku a pak ta tvoje prace bude vypadat jako okopirovana..)
15.11.2009 10:34
mad
Uživatel
 
Alias: jestli se tak bojis o svoje napady :) to vlakno by melo slouzit jako dukaz ze si to opravdu delal ty a pro soutez a ne nekdo jinej mimo soutez ;)
14.11.2009 18:24
Alias
Uživatel
 
tiež mám otázku: v pravidlách je uvedené, že sutiažiaci sú povinní založiť si vlastné vlákno bla bla a pravidelne informovať o priebehu...musí tam byť vizuálna informovanosť alebo stačí písomná...ide mi o originálnosť, pričom finálny model by sa ukázal až pri konci kedy by nehrozilo kopírovanie, napodobenie nápadu, myšlienky na model.