Bip co by nesl nějaký objekt

Text
Editor
Anketa
Home
Help
Musíte být zalogováni.
<< < 0/0 > >>
6 příspěvků
21.03.2008 08:50
Uživatel
 
Vítěz 3DStudio Challenge!
linkovat jde jen na jeden objekt (alespon pokud vim)
position constraint jde na vice objektu - v nastaveni constraintu na zalozce motion kliknes na add ...(ted si nemuzu vzpomenout na ten nazev) a pridas si dalsi objekt. vysledek se pak bude pocitat jako prumer, pripadne podle zvolenych vah bude ruzne interpolovat. ale ja bych to nevahoval na obe ruce - pak to podle me nebude delat to, co bys chtel.
nejzajimavejsi mi prijde reseni od pinguina s tim nastavenim primo v bipedu. ja biped nepouzivam, takze jsem o teto moznosti nevedel. ale rekl bych, ze je to presne to, co se ti bude hodit
20.03.2008 16:43
ikonka
Uživatel
 
Penguin: mě zas trošku zaráží proč bych se nemohl snažit o realistickej pohyb boxu, ikdyby chůze nebyla 100% dokonalá :)..ale pokud o to jde, ano, je docela realistická - upravený pohyb sejmutý motion capturem. jinak dik za radu s props, zkusim se s tim poprat .)

shinnok: jasně to chápu, ale přiřazoval jsem to způsobem: kliknout na ruku bipeda -> motion panel rozkliknout Key info ->set key -> rozkliknout IK, zvolit Select IK object, vybrat box, a nastavit IK Blend na 1..
způsob jak by se to dalo udělat s označenym boxem neznám.

: position constraint jde, ale když to chci udělat s druhou rukou, zmizí to předchozí nalinkování k první ruce. to musim provést nějak přes dummy? nebo position constraint u jedný ruky a u druhý ruky dát Key, jak sem popisoval o pár řádků výš?
nene o podkluzování mi nejde, spíš prostě nechci aby se box vznášel nepřirozeně, rovnoměrnym přímočarym pohybem, protože když neseš nějakou věc, taky na ni přenáší ruka nějaký otřesy a vychylování z toho hlavního pohybu, a dělat tyhle otřesy ručně skoro "frame po framu" se mi moc nechce :))
20.03.2008 12:50
ikonka
Uživatel
 
Tak v první řadě mne trošku zaráží, že máš starost o to, jestli jednoduchej pohyb boxu bude dost realistickej... ty snad máš k tomu naanimovanou realistickou chůzi? ::)
Jinak možností, jak to narigovat, je spousta. Od samotných constraintů, přes spojení s různými pomocnými objekty, kde se dají přidat třeba otřesy a po colapsnutí animace se k tomu zpětně připojí ruce, .. atd.
Jinak když se při zvoleném Bipedu podíváš do panelu Motion do sekce Structure, tak dole máš zaškrtávací políčka Props 1 - 3. To jsou pomocné objekty pro připojení jakékoli rekvizity k ruce, které se dají vůči ruce potom animovat.
18.03.2008 11:07
Uživatel
 
Vítěz 3DStudio Challenge!
nevim proc si jakykoliv parametr upraoval na ruce.
prece pokud chces aby se box pohyboval podle panacka, musis neco delat s boxem ;)
takze nejprimitivnejsi reseni je proste nalinkovat box na jednu ruku pajtrlaka a boxik se pak bude pohybovat presne podle nej... potiz je v tom, ze by ten box prebiral i rotaci, coz ty mozna nechces.
takze dalsim zpusobem je pouzit position constraint.
anebo, jestli chces nejake pohupovani (asi jakoze podkluzovani?), tak by se do talo vyresit tak, ze bys vytvoril kosticku, ktera by mela lookat na nejaky dummy a udelal bys jim spring. celou kost pak nalinkovat k te ruce (bud pres link nebo pres position constraint) a tu bednu nalinkovat na ten dummy. nevim jestli by to fungovalo, je to jen navrh mozneho reseni, ktery me tedka napadnul, neni overene, ze by to delalo to, co chces
18.03.2008 09:39
shinnok
Admin
 
Vítěz 3DStudio Challenge!
asi si priradil panacka k boxu a nie box k panackovi
17.03.2008 22:17
ikonka
Uživatel
 
zdravíčko, neví někdo jeslti jde jednoduše naanimovat panďuláka co nese nějakou věc..třeba box... chůzi mam naanimovanou, ale moc nevim jak \"přilepit\" box k jeho rukám. zkoušel jsem na ruce dát Key, a pomocí IK object je spojit s boxem, ale výsledek je takovej, že celej panáček jde, jen ruce panáčka směřujou k boxu kterej pořád stojí. jedině bych musel naanimovat box tak aby jakž takž vypadal, že ho někdo nese..takže přidat nějaky otřesy, a trošku vychýlení z trasy..protože jednoduchej pohyb je dost nerealistickej..
nejde to udělat jednodušeji? :( předem dik za nějakou odpověď .))..