Vlna vzduchu

01.11.2004 Autor: 57% (102 hlasů)

Pětiminutový turoriál, jak vytvořit vlnu vzduchu, za letícím objektem.

Tento návod je pouze k výrobě vzduchové vlny a nikoli samotné kulky.

Nahrajeme 2D pozadí,a to tak, že klikneme na rendering > environment > none > bitmap > vybereme obrázek. Toto je nutné proto, aby byl náš výtvor nějakým způsobem viditelný.

Je tedy nutné, aby byl obrázek, který bude na pozadí, vidět i ve viewportu. Stickněte Alt+B a po objevení okna zaškrtněte Use Environment Background a Display Background.

Do scény vytvoříme objekt kužel (cone). První poloměr (radius) uděláme podobný, jako má kulka, a druhý poloměr asi 5-krát větší.
Segmenty nastavíme okolo 20 pro lepší členitost.

Na kužel použijte modifikátor Twist. Nastavte jeho hodnotu dle libosti, ale doporučuji něco kolem 2000. Nyní byste měli mít jakýsi zvlněný objet.


Vytvoříme si materiál:
Stiskněte M pro otevření Material Editoru. Vyberte volný slot pro materiál a dále budeme pokračovat v položce Maps, kde vybereme reflect/refract (příp. refraction map). Hodnotu nastavte na 100 a pak klikněte na none, kde vyberete Thin Wall refraction.


Tento materiál by měl být hotov. Přetáhněte jej na Váš kužel.


Vyberte kulku, stiskněte Alt+A a klikněte na kužel. Toto Vám umožní oba objekty vzájemně vycentrovat.




Martin Procházka
57% (102x)


Kdo jak hlasoval?

Komentáře

Text
Editor
Help
Musíte být zalogováni.
<< < 0/0 > >>
0 příspěvků