Medúza

01.11.2004 Autor: 63% (88 hlasů)

V tomto tutoriálu si ukážeme, jak vytvořit medúzu z konvice. Nevěříte?

Nikdy bych neveril, že použiji standardní objekt 3D Studia MAX, který jsem doposud považoval za úlet týmu firmy Kinetix. Jedná se o konvici. (Budiž Jim omluvou, že ji vydávají za svého maskota). Nicméne verili byste, že se jedná práve o tento objekt na úvodním obrázku? :o)

Mno, ríká se, že v jednoduchosti je síla. Tak do práce... Nejdríve okleštíme konévku od nepotrebných soucástí. Nechte zaškrtlé pouze polícko body.

Pote ji otocíme dnem vzhuru. Doporucuji si zapnout úhlový snap aby došlo k presnému otocení o 180 stupnu.

V panelu modifikátoru stisknete tlacítko more... a vyberte edit mesh. Stisknete sub-object a zaškrtnete v rolete Soft selection polícko Use soft selection.

Pokud tak již není stisnete editaci vertexu tak jak vidíte na obrázku. (Zobrazí se Vám vertexy na objektu modre). Vyberte vertex ve stredu dna konévky. Pokud jste to udelali správne je cervený a okolní vertexy precházeji pres zelenou do modré. Tento prechod je práve soft selection. Rozsah této volby ale ješte zvetšíme v polícku Falloff ze standardních 20 na asi 40. Tak aby Soft selection zasahovala pouze dno konévky ale steny již byly modré.

Namíríme kursor na oznacený stredový vertex a klikneme na levé tlacítko myši. Ze zobrazeného menu vybereme položku move. Kursor se zmenil ne krížek se šipkami upozornující, že jsme se prepli do volby premístování objektu. Což lze udelat i tlacítkem na horní lište. Vertex povytáhneme po ose Z nahoru, tak aby dno konévky bylo lehce vypouklé. (Podotýkám, že osa Z je to pouze v prípade, že jste vytvorili konévku v okne Top :-)) Dále si vytvoríme kónus, dostatecne dlouhý znázornující chapadla meduzy - tak jak je tomu na obrázku.

Kliknete znuvu na konévku a scalujte ji se stisknutým tlacítkem Shift tak abyste vytvorili vnitrní telo meduzy. Tlacítkem Shift došlo kvytvorení kopie objektu takže po zobrazení okna dotazujícího se jakým zpusobem chcete objekt zkopírovat,- nechte zaškrtlou standardne nastavenou volbu copy a stisknete OK.

Znovu vyberte puvodne vytvorený kónus a stejným zpusobem, tedy se stisknutým tlacítkem Shift presunte (zkopírujte) kónus do polovicního obvodu dna konévky - tak jak je tomu na obrázku. Prepneme se do panelu Hierarchy a klikneme na tlacítko Pivot což nám umožní prístup k manipulaci s osou kónusu. Stiskneme Afect Pivot Only. Osu posuneme do centra tela konévky. Vypneme Afect Pivot Only.

Necháme vybraný kónus a stiskneme v horní lište tlacítko Array . Objevi se okno Array, do kterého dosadte hodnoty uvedené na obrázku níže:

Po dosazení císelných hodnot stisknete OK. Vytvorí se kopie kónusu po dráze kruhu. Mužete takto vytvorit chapadel kolik chcete. Doporucuji ale neprehánet :o).

Nyní si s celým objektem pohrajte deformací v panelu modifiers / noise a nastavte parametry v okne Strength u všech trí os X,Y, Z na 10. Aplikujte tuto deformaci ale pouze na chapadla. Prikládám scénu a obrazek pozadí ke stažení jedná se o verzi 3 takže v nižší verzi nepujde spustit :-(

Medusa.max+UndSea.jpg

Zde si muzete stahnout tento tutorial ve formatu *.pdf (Acrobat Reader 3)

Martin Řezníček
63% (88x)


Kdo jak hlasoval?

Komentáře

Text
Editor
Help
Musíte být zalogováni.
<< < 0/0 > >>
0 příspěvků