Focus

01.11.2004 Autor: 59% (75 hlasů)

V tomto krátkém tutoriálu si ukážemejak udělat effekt zaostření kamery na určité místo, s rozostřeným pozadím.

v tomto velice kratouckem tutoru si ukazame jak udelat takovy ten efekt zaostreni kamery na urcite misto a okoly v pozadi a popredi rozostrit. Poozijeme na to efekt focus jenz je dostupny v efektech videopostu. ... tedy jsteli pripraveni , resetujte max muzeme zacit:

v pohledu Top. si vytvorte plane, nekolik kouli ..je jedno jestli sphere nebo geosphere.. a na rozmisteni nezalezi taky tak moc ani na velikosti..a vytvorte tam taky kameru.... vse by melo vypadat zhruba jako na obrazku:  obrazek vlevo je pohled top a obrazek v pravo je pohled left.

  

muzete na ten plane priradit nejakou mapu a treba i bump aby to ve finale lip vyniklo. treba tak jako to mam ja na obrazku: je to cecular s bump mapu noise. prepnete se do kameroveho pohledu a vyrenderujte:

mateli hotovo, muzeme se pustit do efektu rozmazu..v hornim menu maxe si najedte na rendering / videopost. otevrete ho a obevi se vam tohle:

vzdy kdyz budeme delat nejake efekty pres videopost misime pouzit krok1. viz obr vise.... kliknete na tu ikonu s oznacenim 1 a obevi se cosi noveho ... ponechte vse jak je a kliknete na OK. tim jste priradili do videopostu kameru ktera se vam ukaze pod Queue. ...dale kliknete na ikonu s oznacenim 2. obevi se to co je na obrazku dole:

tady vyberte lens effects Focus a kliknete na setup. ... obevi se vam toto:

ted abych to troskupopsal: scene blur rozmazava cely obraz, radial rozmazava jokoby do kruhu smerem ze stredu, a focal node { to budete asi pouzivat nejcasteji } rozmazava podle vzdalenosti ohniska.. muzete tam vybrat nejaky objekt, nebo treba cil kameru od ktereho se bude scena rozmazavat v zavislosti na vzdalenosti od kamery a ohniska tedy mista vyberu centra ostrosti obrazu.   ...affect alpha zapnete v pripade ze chcete efekt aplikovat i na alpha kanal..{ jen v 32 bit barevne palete }  ... muzete si to vyzkouset , ze kdyz aplikujete alpha kanal a vyrenderyjete a potom prepnete do alpha, efekt se ukaze i tam ,  pokud to tu nezapnete , efekt se vam tam neukaze. ..potom tu mame horiz focal loss a vettical focal loss .. muzete tam zadat hodnoty od 0 do 100 urcuje to jak moc se bude rozmazavat...lock {zamknuti}doporucuji nechat zapnute. dale tam mame focal range ..to nam urcuje jak daleko od zvoleneho centra ostrosti se zachova maximalni ostrost nez se zacne rozmazavat,, a nakonec focal limit na udava v jake delce rozmaz bude .. tedy lepe receno mozna bude , jak plynuly. ... jeste tam mame preview- to je k nahledu, a VP queue je k nahledu toho co mame skutecne na scene ...to proto abychom rovnou videli reakce na to co delame. ... ..no tedy vy navolte hodnoty asi tak jak je mam ja, focal node zvolte treba nejakou prostredni kouly a potom kliknete na ok.  ..... nyni uz zbyva jen vyrenderovat ... ale renderovat budeme ve videopostu ... nebot tyto efekty se v normalnim renderu neprojevi. kliknete tedy na takovehoto jakoby panacka podle obrazku niz, v sekci time output zvolte single { nechceme renderovat prave ted animaci a kliknete na render.. 

po vyrenderovani by jste meli docilit neceho takoveho .... zalezi jak budete nastavovat hodnoty ktere jsem popsal:

Roman Amys
59% (75x)


Kdo jak hlasoval?

Komentáře

Text
Editor
Help
Musíte být zalogováni.
<< < 0/0 > >>
0 příspěvků