Shadery

01.10.2004 Autor: 54% (438 hlasů)

Dnes se vám pokusím vysvětlit co to vlastně jsou ty Shadery. Nebude to ani tak tutoriál, ale spíš jen takové vysvětlení, k čemu jsou Shadery určeny a kdy jaký shader použít.

       Dnes se vám pokusím vysvětlit co to vlastně jsou ty Shadery. Nebude to ani tak tutoriál, ale spíš jen takové vysvětlení, k čemu jsou Shadery určeny a kdy jaký shader použít.

Tak tedy Shadery jsou vlastně něco jako způsob stínování povrchu materiálu. 3D Studio Max 5 má 8 základních typů shaderů, které naleznete v Material Editoru pod Shader Basic Parameters. viz obrázek.

Jejich použití:

Anistropic (Anizotropní ) ....Se používá pro hladký kov nebo vlasy.

Blinn  .....Dovoluje vyhlazování mezi faces stejně, jako stínování typu Phong, ale je matematicky přesnější. Tento Shader je standartně nastaven jako výchozí pro standartní materiály.

Metal ( Kov ).....Se používá pro tvorbu kovů.

MultiLayer (Vícevrstevný)...Jsou 2 Anistropic shadery v jednom.Užívaný pro tvorbu dvou různých hlavních námětů s nezávislými ovládacími prvky. Simuluje třeba takové materiály, jako je kov potažený lesklým potahem vosku.

Oren Nayar Blinn ....Je upravený Blin Shader. Změkčuje hrany jejich zastřením.

Phong  ....Umožňuje vyhlazování mezi faces (mezi ploškami ). Je použitelný pro mnoho typů map ..třeba textura, bump maba, opacity ,..adt.

Strauss ..Se též užívá pro kovy.Dovolí vám ovládat charakteristické rysy materiálu.

Translucent Shader ( Průsvitný stín )....Průsvitné zastínění je podobný jako Blinn zastínění, ale nechá vás blíze určit průsvitnost.Průsvitny objekt dovoluje projít světlo skrz a též rozptýlí světlo uvnitř objektu.

Tak to by bylo k shaderům asi tak vše.

Roman Táborský
54% (438x)


Kdo jak hlasoval?

Komentáře

Text
Editor
Help
Musíte být zalogováni.
<< < 0/0 > >>
1 příspěvků
12.07.2006 00:26
FrEdY
Uživatel
 
Pekne vysvetleno, priucil jsem se.