Index lomu světla (IOR)

04.02.2005 Autor: 49% (614 hlasů)

Naučíme se nastavovat správný lom světla.



Otevřete si materiálový editor a označte některý z nevyužitých slotů. Změňte Type ze Standard na Raytrace.


Zaškrtněte políčko 2-Sided box.

Nastavte Ambient barvu na RGB 0,0,0.

Nastavte Diffuse barvu na RGB 0,0,16 (nebo podle vlastní potřeby).

Nastavte Reflect barvu na RGB 0,0,0.

Změňte index lomu (Index of Refraction-IOR) na 1.52. Což je dle seznamu IOR korunní sklo. (Nebo dle vlastní potřeby).

Nastavte Luminosity barvu na RGB 0,0,0.

Nastavte Transparency barvu na 240,240,240.

Klikněte na Environment rámeček a vyberte bitmapu, kterou chcete použít jako odraz (reflekci).


Nyní klikněte na malé čtvercové tlačítko napravo od Reflect. Po otevření Material/Map prohlížeče vyberte Mix.

Nastavte Color #1 na tmavě šedou, asi tak RGB 30,30,30.

Nastavte Color#2 na světle šedou, kolem RGB 200,200,200.

Nyní klikněte Mix Amount rámeček a vyberte Falloff v Material/Map prohlížeči.




Neměli byste měnit žádné z nastavení v roletě Falloff Parameters, - zachovejte je jak vidite na obrázku vpravo.



zde je ve formátu XLS uložen přehled různých hodnot IOR
Martin Procházka
49% (614x)


Kdo jak hlasoval?

Komentáře

Text
Editor
Help
Musíte být zalogováni.
<< < 0/0 > >>
0 příspěvků