Twist, taper

01.11.2004 Autor: 52% (433 hlasů)

Tentokrat to bude o funkcich "Taper" a "Twist" v panelu "Modify", urcenych k deformacim objektu.

Je na case udelat nejaky dalsi tutorial. Tentokrat to bude o funkcich "Taper" a "Twist" v panelu "Modify". Zavedl novinku, kterou jsem mohl zavest uz drive, ke kazde vyznamejsi casti tutorialu prihodim ke stahnuti zdrojovy MAX soubor, takze si budete moct vsechno tak nejak "osahat". Snad to bude k necemu dobre, ostatne, zdrojove soubory jsou vesmes velmi male co do kB, takze myslim, ze nebude pro nikoho problem si to stahnout.

Zacnu funkci "Taper". Tato funkce provadi sklopeni editovaneho objektu, ale provadi ho jinak, nez funkce "Bend" popisovana minule. Vytvorte si nejaky objekt (ja jsem pouzil objekt "Torus" neboli anuloid). Jedna se o jakousi "pneumatiku" nebo "prstenec", proste jak chcete. Prepnete se do panelu "Modify".

 

 

 

 

 

 

A kliknete na tlacitko funkce zvane "Taper". Jeste bych mel taky poznamenat, ze takove to hnede oramovani kolem objektu, ktere se objevuje vzdy pri pouzivani nejake funkce v "Modify" se rika "Gizmo", a je to vlastne takove neco, co symbolizuje ovlivnovani objeku - hmm, nevim, jak to nejlepe popsat. I samotne "Gizmo" se da editovat, ale ne jako normalni objekt, ale muzete menit jeho umisteni, velikost a orientaci. To vse muzete delat po stisknuti tlacikta "Sub-Object", pak se vam aktivuje moznost editovat samotne "Gizmo" ("Gizmo" zezloutne, a nektere hrany Gizma dulezite pro orientaci zezelenaji). Zpatky do normalniho Modify modu se dostanete opetovnym zmacknutim tlacitka "Sub-Object". A ted k samotne funkci "Taper".

 

V sekci "Parameters" muzete menit jednotlive hodnoty ohybani objektu (policka"Amount" a "Curve") a take muzete nastavit, podle jakych os ono "ohybani" probiha. Vyzkousejte si to, ja jsem nastavil Amount a parametry "Taper Axis" tak, jak to vidite na nasledujicim obrazku:

A pokud se vam to nedari (o tom ale pochybuji), muzete si zkusit natahnout zdrojovy soubor prave odtud.

 

 

Ted prejdeme k funkci "Twist", ale nenechte se mylit, objekty tancovat nebudou (narozdil ode mne na blizicim se maturitnim plese :-( ). Vytvorte si treba kvadr, u ktereho nastavte vetsi pocet vyskovych segmentu, to aby byla funkce lepe videt. Ted se prepnete do panelu "Modify".

 

 

 

 

 

 

Kliknete na tlacitko funkce "Twist" a nastavte si uhel "Angle" a "Twist Axis" podle libosti. (polozka "Bias" slouzi k dalsimu nastaveni pusobeni funkce "Twist", vyzkousejte si to. Ja jsem natsavil polozky tak, jak vidite na obrazku. Zdrojovy soubor si muzete opet stahnout primo odsud.

 

 

 

 

 

Jan Klíma
52% (433x)


Kdo jak hlasoval?

Komentáře

Text
Editor
Help
Musíte být zalogováni.
<< < 0/0 > >>
0 příspěvků