,Trávník po dráze,

01.11.2004 Autor: 52% (486 hlasů)

Dnes vám chci ukázat jak snadno se dá vytvořit z křivek (jejich zviditelněním (přidáním "tloušky")) objekt.


Ze všeho nejdříve si vymodelujeme "trávu", která poroste po naší dráze.

Vytvořte kvárd (box):
5 width segmentů,
2 lenght segmenty
a 1 heigh segment.
Výšku (height) kvádru nastavte na 0.
Teď v modify konverkujte objekt na editable mesh a potom použijte edit mesh k vytvarování listu.
Nyní přesuneme střed (pivot) až na hranu modelu. To uděláme v záložce Pivot. K tomu, aby model vypadal více jako list použijeme modifikátor bend (=ohnout). Nastavte úhel (angle) na 45° a osu pro ohyb. V mém případě to je axis X.
Když uýž máme hotový list, optimalizujeme jej pro scénu. Vyberte modifikátor stack a vyberte collapse all. Tím se model "pročistí". Naklonujte nekolikrát list a klony různě pootáčejte.
Vyberte všechny listy a běžte do edit v horní liště a utvořte z výběru skupinu (group).
A teď vytvoříme dráhu pro trávu. Udělejte libovolný tvar křivky (shape).
Dále vytvořte objekt, který bude putovat po vaší křivce. Funguje jakýkoli geometrický objekt. Já jsem použil kouli (sphere) s 10 segmenty.
Tato koule pojede podle celé křivky tím, že použijete přiřadit (assign) křivku ke kouli.
Teď vytvoříme PArray particle. Po jeho vytvoření vyberte kouli jakožto Object Base Emmiter.
Já jsem nastavil Emit Stop na 50, protože jsem chtěl zastavit generování částic po 50. snímku ze sta, ale toto si nastavte dle libosti. Hlavně nezapomeňte jako Instance Geometry nastavit vaši travní skupinu. Před renderováním ješte skryjte (hide) původní trávu.

Ještě ale nastavte hodnoty PArray podle obrázků.


Martin Procházka
52% (486x)


Kdo jak hlasoval?

Komentáře

Text
Editor
Help
Musíte být zalogováni.
<< < 0/0 > >>
1 příspěvků
04.05.2008 18:45
ikonka
Uživatel
 
pekennee