Řetěz

01.11.2004 Autor: 55% (468 hlasů)

Tentokrát to bude o funkcích "Taper" a "Twist" v panelu "Modify".

  Dnes vám chci ukázat jak snadno  se dá tvořit z křivek jejich zviditelněním ( prostě jim dáme nějakou tloušťku ). Tento způsob sebou sice nese pár nevíhod, ale je to jen ukázka jak řešit podobné situace . Tedy  jste-li připraveni, zapněte své 3DS Max ,popřípadě jen resetujte, návod začíná :

1. V menu create si najeďte na shapes ( jako jste to dělali u toho kamene - vzpomínáte si že? :)) a zvolte křivku typu NGon. Vytvořte ji tak nějak jako ja dle obrázku v pohledu Front.

Přepněte se do panelu modify..to je hned vedle create.. pod parameters zvolte počet sides 4 (4 strany ) a zaškrtněte volbu circular ( tím se nám křivka pěkně zakulatí ). Otočte si křivku v pohledu Front o úhel 45 stupňů ( je jedno jestli ji otočíte do prava nebo do leva).  Nyní na křivku klepněte pravým tlačítkem myši a zvolte convert to editable spline. teď si označte vertexy podle obrázku. A potom je podle dalšího obrázku posuňte.

Nyní jděte na složku rendering a nastavte tickness tak na 50 ( to je tloušťka té čáry-- teď to není vidět, ale ve výsledném renderingu to vidět bude ), nastavite sides třeba na 24 ( počet stran ) a zaškrtněte renderable ( to nám umožní aby byl článek řetězu v renderingu viditelný ) ...viz obrázek.

         

Odmáčkněte vertex a  podle obr. viz víš vyber článek řetězu, stiskni a drž klávesu shift a posuň článek směrem jakoby dolů ( tím držením shiftu se nám vytvoří kopie-- na dotaz co s tím zvolte copy ). Potom kopírovaný článek otočte o 90 stupňů jak je ukázáno na obr. Teď vyberte oba dva články a s použitím shiftu je znovu nakopírujte o kousek níž viz obrázek. Pak můžete vybrat ty 4 články a zase je posunout a nakopírovat pomocí klávesy shift, potom těch 8 a tak dále dokud nebude řetěz dostatěčně dlouhý.

                       

No a je to řetěz už jen stačí vyrenderovat. Mělo by vám vyjít něco jako mě, pokud ne napište mi na email a já vám s tím pomohu :)..

Roman Amys
55% (468x)


Kdo jak hlasoval?

Komentáře

Text
Editor
Help
Musíte být zalogováni.
<< < 0/0 > >>
3 příspěvků
26.09.2007 14:35
ikonka
Uživatel
 
No paráda ty vola, hned to pojdem vyskóšat..
23.04.2007 10:07
ikonka
Uživatel
 
dobrý jenže v 9 nejde zaškrtnout "renderable" aspoň nevim kde
07.04.2006 19:53
ikonka
Uživatel
 
Toto je moc dobrej návod dík moc