Modifikátor Displace - Generátor terénu!

01.11.2004 Autor: 61% (134 hlasů)

Zde si ukážeme, jak snadno se dá vytvořit kopcovitý terén.

Chcete jednoduše modelovat krajinu podle vašich představ, ale nevíte jak? Pomocí tohoto návodu to zvládnete během chvilky. Než se do toho pustíme, tak upřesním použité zkratky: (P) - PERSPECTIVE pohled, (T) - TOP, (L) - LEFT, (F) - FRONT. Ve scéně jsem použil základní jednotky - GENERIC UNITS - nastavení v menu UNITS SETUP.

Vytvoření mřížky

V pohledu (T) si vytvoříme objekt QUAD PATCH. V menu CREATE vyberte položku PATCH GRIDS a jako objekt zvolte QUAD PATCH. Zadejte tyto parametry: LENGHT 200, WIDTH 200, LENGHT SEGS 6, HIGH SEGS 6.

MENU CREATE(T)


Příprava bitmapy

Aby krajina vypadala tak, jak my chceme potřřebujeme obrázek, podle kterého se bude formovat. Na této stránce najdete obrázek, které můžete použít jako bitmapu pro reliéf krajiny. Ovšem jeho zhotovení je tak jednoduché, že si jej můžete vyrobit sami např. ve PHOTOSHOPU. Na bílý podklad velikosti 500x500 pixelů namalujte tlustým štětcem s měkkým okrajem čáry podle vaši fantazie a nakonec použijte ještě GAUSSIAN BLUR - rozmazání.

BITMAPA KRAJINY


Zvlnění povrchu

Nechte označený vytvořený objekt a v menu MODIFY je hned nahoře položka MORE... , v ní najděte DISPLACE a použijte s následujícími hodnotami: STRENGHT 30 (udává vliv zvolené bitmapy na deformaci objektu, LUMINANCE CENTER ne (změní centrum svetlosti od kterého se odvíjí počátek zmačkání), IMAGE/BITMAP - klikněte a vyberte obrázek, podle kterého pak bude vypada reliéf krajiny, BLUR 2 (korigování "rozmazání" povrchu). Ostatní parametry nechte na původním nastavení.

DISPLACE(P)


Vhodná textura

Jako texturu použijeme standardní typ s mapování bitmapy a bump. V MATERIAL EDITORU zvolte volný slot materiálu a v roletce MAPS zaškrněte DIFFUSE COLOR, kliněte na MAP a zvolte BITMAP - vyberte nějaký obrázek povrchu země, tím se vám otevře menu COORDINATES a v zvolte TILING U 10, TILING V 10 (závisí na velikosti použitého obrázků, čím je menší, tím větší hodnoty zadejte).

DIFFUSE COLORGO TO PARENT


Vyskočte zpět pomocí ikony GO TO PARENT. Nyní zaškrněte BUMP, zvolte hodnotu 50 a vyberte NOISE. V NOISE PARAMETRES nastavte FRACTAL, SIZE 2.

BUMP


Tím jsme povrchu dodali hrubou nepravidelnou strukturu a nyní material přetáhněte na objekt. Vytvořený terén v (P) můžete vidět na posledním obrázků, ale výsledná podoba zavisí na použité bitmapě.

MAPS


PERSPECTIVE

3dMaximum
61% (134x)


Kdo jak hlasoval?

Komentáře

Text
Editor
Help
Musíte být zalogováni.
<< < 0/0 > >>
1 příspěvků
22.09.2006 11:25
vlado
Uživatel
 
ako vytvorim realnypovrch