Model ruky

01.11.2004 Autor: 62% (156 hlasů)

V tomto tutoriálu vytvoříme jednoduchou dlaň s prsty, pomoci boxoveho modelovani.

V teto casti tutoru vytvorime jednoduchou dlan s prsty. nejdrive jsem se rozmyslel udelat to pomoci krivek, ale nakonec jsem se rozhodl pro boxove modelovani dlane, nebot mi to pripada ponekud rychlejsi { no hlavne se vam to bude lepe ucit ]] .. dlan zde vytvorime na hrubo , ,, az dotvorime v dalsich castech tutoru o animaci postav zbytek cloveka, zapesti ruky potom jeste mozna trosku poupravime podle potreby ke spojeni s predloktim ... tedy mateli pripravene 3ds max a pevne nervy muzeme zacit:

v Top pohledu si vytvorme Box o rozmerech: length= 150 , width= 140 , a height= 35,,  pocet segmentu nastavte na: 5x4x1 ..viz obrazek:

prepnete nas vytvoreny box do rezimu editable mesh a v miste budoucich prstu oznacte 2 poligony ,extrudujte a trosku je nepatrne zmensete pouzitim scale jako je to zobrazeno u me viz obr. vys  .... takto extrudujte jeste 2x abyjste ziskali nasledujici jenz je zobrazeno na 3. obrazku nahore.kazdy prst by mel mit 3 clanky jako v realu.  ... nyni zopakujeme cely postup extrude na dalsi 2 prsty .. meli by jste se dostat k vyslednu viz nize:

tim ze jsme take pouzivali scale k drobnemu zmenseni poligonu po 1. extrude jsme docilili toho, ze mezi jednotlivimi prsty nam vznikla mezera ktera je potreba protoze nam umozni snadnejsi vyber urcitych vertexu jez budeme pozdeji posouvat podle potreby. ..... tyto 4 prsty zatim nechame jak jsou a vrhneme se na tvorbu palce: oznacte si 2 polygony jako to mam ja na obr vys ,,,,pote je extrudujte a nove vznikle polygony pootocte podle dalsiho obrazku nahore.  ... provedeme dalsi extrude a posun novych polygonu viz obrazek niz: ..... nyni vas necham se trosku zapotit: zakladni polotovar je hotovy ,zadne dalsi polygony navic jiz nejsou treba, ted uz jen posunujte vertexy , polygony podle potreby aby jste ziskali to co mam na dalsim obrazku viz nize. ... na dalsim obrazku mate vyobrazene jak by to vypadalo po aplikovani meshsmoothu ..ten vsak vy neaplikujte a ulozte si dlan jak je na prostrednim obrazku dole .... meshsmooth budeme totiz aplikovat az mnohem dele...

dlan je to velmi jednoducha ale pro nasi budouci animaci bohate staci ... dulezite je ulozit si ji v tom hrubem tvaru bez aplikace meshe, protoze se nam tak bude lepe napojovat na zbytek tela a i se nam lepe budou nastavovt envelope a podobne.

Roman Amys
62% (156x)


Kdo jak hlasoval?

Komentáře

Text
Editor
Help
Musíte být zalogováni.
<< < 0/0 > >>
0 příspěvků