REAKTOR 2. díl

01.10.2004 Autor: 56% (416 hlasů)

V dnešním tutorialu si vytvoříme jednoduchou scénu a ukážeme si tyto funkce: látka, hladina vody, měkké těleso, vítr.

V dnešním tutorialu si vytvoříme jednoduchou scénu a ukážeme si tyto funkce: látka, hladina vody, měkké těleso, vítr. Jednotlivé funkce jsou rozepsány na konci tutorialu

Než začneme, je třeba vědět jak bude vypadat výsledek. Žlutá koule bude měkké těleso, které bude vlivem větru shozeno do zeleného bazénu s vodou a cestou se setká s látkou, kterou následně zdeformuje

1. Sestavení scény

Začneme tedy tím, že si pomocí boxů, funkce boolean a koule vytvoříme scénu, kterou vidíme na obrázku 1. U koule nastavíme 8 segmentů, aby reaktor rychle vypočítal výslednou scénu.

obr.1

obr.2

2. Funkce měkého tělesa a vítr

Vybereme kouli a v reaktor panelu vybereme funkci soft body modifier . V panelu modify se nám zobrazí tabulka. Nastavíme podle obr.3

obr.3

stiffness -tuhost

damping - tlumení

friction - tření

Teď musíme přidat do scény ovladač měkkého tělesa Soft body collection  a vybereme kouli. Teď přidáme ovladač tvrdých těles Rigid body collection  a vybereme bazén a modré boxy.

 

obr.4

obr.6

Nyní přidáme do scény vítr. Klikneme tedy na ikonku wind system a vložíme vítr v okně left, tak jak to vidíte na obrázku 8. Nastavte podle obrázku 7 a nezapomeňte zaškrtnout Soft Bodies

wind speed - rychlost větru

Pertube speed - turbulence větru -Time Scale - čas za který zesílí vítr z nuly na 1,5 (v tomto případě)

Abychom se ujistili, že to bude fungovat, klikneme na tlačítko v levém panelu show in window - simulation - play/pause

 

obr.7                                                                       obr.8

Právě jsme zjistily, že po náhledu na scénu koule nespadne do bazénu, ale přeskáče jej, jakoby to byl pouhý box. Klikneme tedy na bazén a přesunem v command panel do Utilities - Reaktor. V kolonce properties vybereme Use Mesh. Aby byl náš výpočet přesnější, přesunem se do kolonky advanced a nastavíme tolerance na 0,6. Po náhledu teď zjistíme, že je scéna v pořádku

 

obr.9

3. Látka

 

Vytvoříme si plane o velikosti 8 krát 5 segmentů. Umístíme jej přesně tak jak ho vidíme na obrázku. Klikneme na plane prvým tlačítkem. Zobrazí se tabulka. Klikneme na convert to: - editable mesh. Vybereme vertexy jako na obr.11 .

obr.10

obr.11

 

Vertexy necháme označené a klikneme na ikonu Cloth Modifier . Nastavení necháme jaké je a vložíme do scény Cloth Collection viz obr.12 a klikneme na pick a vybereme plane obr.13. Teď ještě nastavíme váhu naší látky. Klikneme na plane (modrý hadr) a nastavte mess na 2kg.Tak a látka je nastavena

obr.12obr.13

4. Hladina vody

 

vytvoříme si nový plane umístěný v bazénu (15 krát 15), který nazveme hladina. Hned pod hladinou vytvoříme Water WSM system (nastavíme podle obr.14, ale viscosity nastavte na 0,4) ve stejné velikosti jako Hladina. Mělo by to vypadat jako na obrázku. Následně přidělíme Water WSM system k hladině pomocí Bind to Space Warp nacházející se v horním panelu Main Toolbar. Nyní je hladina hotova. Teď už stačí jenom nastavit délku animace na 200 snímků a začít výpočet reaktoru. Mě osobně trval výpočet přibližně 15 sekund (P4 1800MHz, 256 RIMM)

obr.14

obr.14

Pokud si nevíte rady s výpočtem reaktoru, tak si přečtěte 1.díl reaktoru ZDE. Když budete chtít výslednou animaci renderovat, je dobré, když kouli a látce přiřadíte mashsmooth, jinak by výsledný rendering nedopadl nejlépe.

 

 

 

Rigid Body Collection - ovladač pevných těles

Cloth Collection - ovladač látky

Soft Body Collection - ovladač měkkých těles

Rope Colection - ovladač pro lano

deforming mesh collection -

Cloth Modifier - modifikátor látek

Soft Body Modifier - modifikátor měkkých těles

Rope Modifier - modifikátor pro lano

Wind System - vítr

Fracture systems -

Water WSM system - simulace hladiny vody

Plane Primitive - vytvoří plochu dopadu pro ostatní tělesa

Show In Window - Rychlé shlédnutí scény v OpenGL

Perform Simulation - Slouží k výpočtu funkcí reaktoru

Analyze World - analyzuje scénu a zjistí chyby

Export World - exportuje nastavení reaktoru

 

 

 

 

 

 

zde je výsledná animace s použitím jednoho světla *.avi v ZIPu ( 675Kb, rozlišení 320 na 280 )

zde je výsledná scéna ke stažení v ZIPu ( 917Kb )

Michal Kotek
56% (416x)


Kdo jak hlasoval?

Komentáře

Text
Editor
Help
Musíte být zalogováni.
<< < 0/0 > >>
5 příspěvků
02.10.2007 20:46
ikonka
Uživatel
 
fimi/neviem co sa robi ale ta gula sa kotula nad tymi kvadrami a zastavi ne na dne "bazena" ale NAD nim ?! v com bude chyba ??? ::)
15.08.2006 00:00
mk3d
Uživatel
 
Tenhle tutorial jsem psal uz opravdu davno. Jestli mas starsi verzi, tak tam myslim jeste fixed vertex neni.
19.07.2006 20:19
ikonka
Uživatel
 
Nebo u látky vyber horní vertexi a dej FIXED VERTEX
18.05.2006 15:11
ikonka
Uživatel
 
Asi si oznacil vsetky vertexi... tie vrchne musis nechat tak
20.03.2006 13:29
maiki
Uživatel
 
Paci sa mi ako si to jednoducho vysvetlil, len mam maly problem. Ta handra mi stale pada na vodu.... nezostava visiet ako u teba, co som mohol spravit zle, ako to mozem dat do poriadku???? dikes, maj sa